18 Temmuz 2011 Pazartesi

Bitten Kurtulma Yolları

Bitten Kurtulma Yolları

Bit Bit eklembacaklı hayvanlar içinde incelenen küçük yapılı bir asalaktır. Bit insanlar ve hayvanlar üzerinde yaşayan ve bunların deri ve kanları ile beslenen bir parazittir. Yapı ve şekil olarak diğer hayvanlardan farklıdır.
Bit küçük yapılı olup genel olarak boyu 2 - 3mm kadardır. Bittin vücudu Altan ve üsten basık olup bir diske benzer. Bedeninin alt kısmında toplamda 6 ayağı vardır ve her ayağının uç kısmında çengeller ve vantuz şeklinde organları bulunur. Bu sayede üzerine geçtiği canlıya sımsıkı yapışır. Bit tin baş kısmında
Bir çift anteni bulunur ve antenler kısa ve kalındır. Bitlerin üzerinde kanatları yoktur hareketlerini ayakları ile sağlarlar bu bakımdan Bit haşeresi çok hantaldır ve çok pasif hareket eder. Bitlerin renkleri türüne bağlı olarak değişir. Genel olarak bitler; pembe, beyazımsı, siyah renklerde olabilmektedir. Bit insanlar ve hayvanlar üzerinde bulunduğu zaman, üzerinde bulunduğu canlıdan ortalama olarak günde 3 - 4 defa kan emer. İnsan üzerinde bulunan bit çeşitleri; baş biti, vücut biti ve kasık bitidir. Bu bit çeşitleri insanın farklı yerlerinde bulunurlar ve yapıları da farklıdır.
Bitler insan ve hayvan üzerinde bulunmadığı zaman çok uzun zaman yaşayamazlar. En fazla birkaç gün dayanabilirler. Bitlerin genel olarak ömrü 1 ay kadardır.
Bit çok çabuk ve çok sayıda çoğalan bir parazittir. Çiftleşen bit yumurtasını çeşidine bağlı olarak farklı yere bırakır. Bit yumurtasına sirke denir ve bit sirkelerini kuvvetli bir yapıştırıcı niteliğinde özel salgı ile bulunduğu canlının üzerine yapıştırır. Saç biti yumurtasını (sirke ) saç kılları üzerine bırakır. Vücut biti ve kasık biti de yumurtasını elbiseler üzerine bırakır. Bit yumurtaları birkaç gün içinde açılır ve yavru bitler çıkar. Çıkan yavru bitler tıpkı erişkin bitler gibi kan emerler.
Bit haşeresi insana bulaştığında insandan günde 3 - 4 defa kan emdiği için sürekli insanlar kaşınır ve canı acır. İnsan üzerinde birçok bit olduğunu düşündüğümüzde o zaman ne vahim bir durum olur.
Bitin ısırdığı yerler kızarır, kaşınır ve kabarır ve hatta bazen apseli bölgeler oluşur.
 Bitler insanların sürekli deri ve kanını besin olarak kullandıkları için insanlarda deri hastalıkları ve halsizlik ve iştahsızlıklar görülür. Ayrıca bit üzerinden geldiği diğer canlılardaki hastalık ve mikropları da üzerine yerleştiği insana bulaştırır.
Bit insana şu şekilde bulaşır ve yayılır.
1 - Bit genel olarak pis bırakılan ortamdan insana bulaşır.
2 - Bit dışarıdan alınan bir eşya veya giyecek ile bulaşabilir.
3 - Bitlenen bir kişinin eşyalarını kullanmak ile bulaşır.
4 - Bitlenen ortamda bulunmak ile bit bulaşabilir.
5 - Bit toplu yaşam alanlarında daha sıklıkla yayılır.
6 - Bit bazen evcil hayvanlar ile evlere kadar gelir ve insana bulaşır.
Bitlenme durumunda insanlar çok çabuk bir şekilde önlem alması gerekir.
Bit üzerine bulaşmış bir insanın yapması gereken en doğru şey, en kısa zamanda doktor kontrolünden geçmesidir. Aksi takdirde bit çabuk çoğalır ve yayılır.
Buda yetmezmiş gibi bit insana birçok hastalığı da beraberinde bulaştırır. Bit ile mücadelede bitler insan üzerinde ise mutlaka doktorun verdiği ilaçlar ile beden ilaçlanmalı ve elbiseler ve çevre ilaçlama firmaları tarafından ilaçlatılmalı elbise ve yatak çarşafları ise kaynatılmalı. Bit haşeresinden kurtulmak için bütün bu işlemlerin aynı zamanda yapılması gerekir.
İnsana ve hayvanlardan kan emen ve insanlara birçok mikrop bulaştıran bit çeşitleri şunlardır.

VÜCUT BİTİ ( Pediculus vestimenti )
Vücut biti adından da anlaşıldığı gibi insan ve hayvanların vücudu üzerinde bulunan bir bit çeşididir. Vücut biti genel olarak insanların tüysüz olan kısımlarında bulunur ve boyu 3mm kadardır. Vücut biti deri üzerinden kan emdikten sonra elbise kıvrımlarına yumurtasını bırakır. Bit haşeresi sürekli insan üzerinde bulunduğu için insandan kan emer ve dışkısını da insanın bedeni ve elbisesi üzerine bırakır. Vücut bitinin insana bulaştırdığı en önemli hastalık tifüs hastalığıdır. İnsan üzerinde bulunan vücut biti ile mücadele için mutlaka doktora gidilmeli ve doktorun tavsiye ettiği ilaçlar ile vücut ilaçlanmalı.

KIL BİTİ - KASIK BİTİ ( Phthirius pubis )
Kıl biti diğer adıyla kasık biti insanların üzerinde bulunan diğer bir bit çeşididir. Kıl biti özellikle insanların sakal, koltuk altı ve kasıklarına yerleşir. Kıl biti (kasık biti) bu bölgelerdeki kılların köklerinden deri içlerine girer ve oradan beslenir. Kasık biti diğer bitlerden daha ufak yapıdadır. Kasık biti kıl köklerinde olduğu için insanı daha çok kaşındırıp rahatsız eder. Kıl bitinin boyu genel olarak 1mm kadardır. Kıl biti ile mücadelede ferdi olarak müdahale etmemek gerekir. Mutlaka doktora gidilmeli ve verilen özel losyonlar ve ilaçlar ile tedavi olunmalı.
BAŞ BİTİ - SAÇ BİTİ ( Pediculus humanus capitis )
Baş biti diğer adıyla saç biti insanlar arasında en çok rastlanan bit çeşididir. Saç biti insanların başında bulunur. Baş kısmında deri ve kan ile beslenir. Saç biti sürekli kafatasından kan emdiği için başta sürekli kaşınmalara neden olur deri döküntüleri görülür. Baş biti en çok ense ve kulak arkasında bulunur. Saç biti yumurtasını saçların üzerine paketler halinde bırakır. Başta bulunan saç biti genel olarak beyaz renktedir.

47 yorum:

  1. arkadaşlar aktarcıya gidin çam terebentin yağı diye bişiy var...hem saçı besliyo hem de bitleri öldürüyo....ama sevinmeyin,sirkelerden kurtulmak için yine birinin önüne oturup ayıklatmanız gerekiyo...çam terebentin yağı pahalı bişiy diğil 4 lira civarlarında....ben kurtuldum sizde kurtulun inşallah....allah sabır versin...
    kullanımı:
    saçınızı parç parça ayırıp sürün....25-30 dakika bekletin(saçınızı sıkıca eşarp vb. bişiyle bağlayın.başınızı ağrıtabilir korkmayın)daha sonra güzelce sabunlayıp durulayın(yoksa kötü kokuyo)...

    YanıtlaSil
  2. Benim kizim uc yasinda kafasinda bi kac tane sirke yakaladim daha kucuk oldugu icin ilc kullnmyrm ne olur yardmci ilun nasil kurtulabilirim bu illettn

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hepsini yakalaman lazım bit taragı işine yarar elma sirkesi sürerek sirkenin ayıklanmasını geciktirirsin geçmiş olsun bi de kıyafetleri falan kaynat iyice

      Sil
    2. Evet boyle kucuk yasta olan kisiler icin doktor tavsiyesi almaniz lazim ama dogal yollarida deneyebilirsiniz sampuan ve ya siprey kullanmayin gaz yagi dogal bir yontem fakat zararlu oldugu soyleniyor hindistan cevizi yagi cam terabenti sirke zeytinyagi gibi dogal yontemleri deneyebilirsiniz ayni zamanda bit taraginida kullanabilirsinz

      Sil
    3. Sakin gazyagi yapmayin kucukere 3 yasinda kizima yaptim hertarafi kizardi ve gozlerinin acisindan duramadi neredeyse acillik oluyorduk kor oldu zannettim ogunden sonra kimseyi dinlememeye karar verdim

      Sil
  3. 6 aydır kafamda sirke var gitmiyor napmalıım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslinda bunun icin bir cok farkli yol var.istersen yaygin olanlarindan bildigim kadariyla sana oneride bulunayim.
      Oncelikle bit sampuanini denemelisin.paranid bunlar arasinda en cok tavsiye edileni fakat yinede saca pek fazla etkisi dokunmuyor.yani farkli yollarida denemeni tavsiye ederim mesela saclarina zeytin yagi surup 1 gun beklettikten sonra sirke katilmis su ile saclarini durula daha sonrada bit taragi yardimiyla saclarini tara bunun disinda gaz yagida cok oneriliyo ama saca zarar verdigide soyleniyor yani bu konuda bir bilgim yok yine saca sirke surup bekletmek cam terabenti yagi hindistan cevizi yagi gibi yaglari surmeinde etkili oldugu soyleniyor

      Sil
    2. Aslinda bunun icin bir cok farkli yol var.istersen yaygin olanlarindan bildigim kadariyla sana oneride bulunayim.
      Oncelikle bit sampuanini denemelisin.paranid bunlar arasinda en cok tavsiye edileni fakat yinede saca pek fazla etkisi dokunmuyor.yani farkli yollarida denemeni tavsiye ederim mesela saclarina zeytin yagi surup 1 gun beklettikten sonra sirke katilmis su ile saclarini durula daha sonrada bit taragi yardimiyla saclarini tara bunun disinda gaz yagida cok oneriliyo ama saca zarar verdigide soyleniyor yani bu konuda bir bilgim yok yine saca sirke surup bekletmek cam terabenti yagi hindistan cevizi yagi gibi yaglari surmeinde etkili oldugu soyleniyor

      Sil
  4. Bu ne illet bir sey arkadaslar tam kurtulduk derken yine cikti evi temizle esyalari yikadik. Bit ilaclarini bir ay kullandik yine geldi ... kafayi yicem bir cozum bulayim sizi de haberdar ederim...siz de bizi habetdar edin

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aradan 2 sene geçmiş nasıl kurtuldunuz ve ne kadar sürdü acaba?

      Sil
  5. Arkadaslar bugun evi temizledim kizimi ve kendime cam tarpen yagi ve icine zeytinyagi koyarak kafamiza surduk ince disli tarakla taradim kizimi kontrol ettim sacini sukur rabbime kafasinda bir sey yok kendimi kontrol etme sansim yok ondan once bit ilaci kulladik bir hafta sonra tekrar bit ilaci kullanacagim ve bunlari yenileyecegim carsaflari yikadim pelus oyuncaklari posetleyip kaldirdim sacimizi yikadik son durulama suyuna sirke koyduk simdilik her yolu denedim havlular yikaniyor simdi Allahin izniyle kurtuluruz ins. Dua etmek ten baska bir yol kalmadi bir arkadas bir çözüm bulmus tars köpüğü ile olmazsa artik onu denicem inanin yoruldum ama inancimi ve umudumu kaybetmeyin herkezin basina gelir. Temiz kirli fark etmiyor her saca bulasiyor ...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ah moralinizi bozmak istemiyorum ama ben bu işlemleri 6 aydır yapıyorum saçlarım kendimi bildim bileli hep çok uzun ve yıllardır hep uzun orta yaştayım ve hayatımda ilk defa başıma geldi böyle birşey:/ Kendim öğretmenlik yaptım bit salgını oldu bana gelmedi ama yıllar sonra oğlumun okuldan getirdiği bit illetini sonunda bende yaşadım ve kurtulamıyorum şu bit şampuanlarına servet harcadım ha bire boya yapıyorum yetmiyor elma sirkesi ve amonyakla tüm gece boyunca bekletiyorum saç derim paramparça ve yaralar içinde şişlikleri saymıyorum bile bu savaşta yeniliyorum her defasında oğlumun saçlarını kendim 1 numaraya vurdum ama ne ondakiler ne bendekilerden kurtulamadım Hayatım kabusa döndü Lütfen bir çare önerin:/

      Sil
    2. bende de bulaşmıştı satın aldığım ilaçlar fayda etmedi en son gaz yağını saçıma sürdük bit tarağı ile taradık hiçbir şey kalmadı

      Sil
    3. Gaz yagini nerden aldiniz,nereden bulabiliriz acaba?

      Sil
    4. Gaz yağı zararlı birşey . onun yerine traş köpüğünü tavsiye ederim bide biraz özen gösterin

      Sil
    5. Gaz yağının kokusu ne kadar zamanda gidiyor

      Sil
  6. sinek ilcı hiçbişey bırakmıyo 3 gün arayla 3 kere uygulayın bekleyin tarayın hepsi düşüyo sirkesi bile kalmıyo

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sinek ilacı derken?? hangisi ve nasıl kulanılacak ,zehirlemezmi??

      Sil
  7. ya kızım 2 yaşında ona zarar vermeden nasıl temizleyebilirim

    YanıtlaSil
  8. YARDIM edin nolur kafayı y icem ne kadar bit ilaci kullandiysam fayda etmiyor bitler ölüyor sirkeler kaliyo kizlarimin 3cundede var

    YanıtlaSil
  9. Lanet olsun bende vücut biti var erkek olarak kıllı yapıya sahibim vucudumda tüy bırakmadım saçımı bir numaraya vurdum . her duş aldığımda eczaneden aldıgım üzerinde antibit yazan mavi küçük şampuandan 4 tane bitirdim yok 'bit'miyo. Elbiselerimi 3 hafta boyunca kapalı bir poşetlere koydum , bazı poşetler küflenmişti artık sonra hepsini 90derecede yıkadım yorgan yastık bornoz herşeyi yıkadım. Sonra mont ceket hepsini kurutemizlemeye verdim. Aha baktım bir haftadır kaşınmıyorum sonra elimi göbeğime attım elime bişey geldi korkarak bir baktım lanet şeyden kurtulamamışım eksik birşey yapmadım ama yok kurtulamıyorum illetten. Ne olur yardım edin.

    YanıtlaSil
  10. yeni bir bant çıkmış sivol bit uzaklaştırıcı eczaneden aldım çocuğumun kemerine ya da yakasına takıyorum içinde çok var bizden uzak olsun bu bela

    YanıtlaSil
  11. Cildiricaaaaaammmm.....3 kizim var tatilde bulasti 3 ay gecti temizleyemedim...paranit baybit gibi bircok sampuani denedim elma sirkesi isrgan otu bicok sey denedim olmuyorr...evden disari cikamiyoruz...simdi mayonezi denicem. 2 saat bitmek uzere bu arada ne kullanirsanis kullanin sonrasinda isirgan otunu kaynatip sac diplerine surun yeni yumurtalara birtek onun cozum oldugu soyleniyor...rabbim hepimizin yardimcisi olsun

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynı şeyleri yaşıyorum sizinle...temizlik hastası olduk artık...herşeyi yikadim...bütün tarak toka ne varsa attım...hala sirkeden kurtulamıyor...kızım..sirkeli suyu bit şampuani.mayonezi.aktardaki yağları herşeyi denedik...tam temizledikten diyorum..bir gecede nasıl oluyor..sabah bi bakıyorum...yine 8 10 tane sirke...ne yapicam şaşırdım ...arkadaşlar...psikolojim bozuldu iyice ya...bunun kesin kökten bi çözümü yokmu Allah aşkına ...biktim ya...

      Sil
  12. Cildiricaaaaaammmm.....3 kizim var tatilde bulasti 3 ay gecti temizleyemedim...paranit baybit gibi bircok sampuani denedim elma sirkesi isrgan otu bicok sey denedim olmuyorr...evden disari cikamiyoruz...simdi mayonezi denicem. 2 saat bitmek uzere bu arada ne kullanirsanis kullanin sonrasinda isirgan otunu kaynatip sac diplerine surun yeni yumurtalara birtek onun cozum oldugu soyleniyor...rabbim hepimizin yardimcisi olsun

    YanıtlaSil
  13. Benim kızımda vardı okul vesilesiyle bulaşıyordu ve gitmek bilmedi uzun süre. Ne bit ilacı nede başka bir şey temizleyebiliyordu bende birinden gaz yağının etkili olacağını duydum bitleri bayıltıyormuş. Bildiğimiz gaz yağını petrol ofislerinden falan bulabilirsiniz az miktar. Bit ilacının şişesindeki ilaç kadar gaz yağını saç diplerine yayın sürün, 3-4 saat başa havlu sarıp bekletin. Sonra duşa girip yıkayın saçınızı bitler bayılıyor veya ölüyor ama sirkelere çözüm değil maalesef onları sıyırmak lazım. Not: Gaz yağının kokusu 3-4 banyodan sonra anca gidiyor en az 2 gün saçta kokusu kalıyor ona göre yapmanızı öneririm

    YanıtlaSil
  14. bende anaokulunda staj görüyorum saçımda bi iki tane sirke gördüm .ne yapmalıyım

    YanıtlaSil
  15. Kafayı yicem yardim edin nolur 3 kizimdada var herşeyi denedim boya,traş kopugu,sirke,ezaneden ilaç aldım banamısın demediler napicam bilmiyorum

    YanıtlaSil
  16. Bende yirmi gündür uğraşıyorum bionty sprey diye bi alaç aldım eczaneden okuyun içindeki reçeteyi uygulayın işe yarar ben ve çocuklarım kullandık iki sonra tekrarlamamız gerekiyor emin olmak için

    YanıtlaSil
  17. Kewin cozum...sarimsak allahin izniyle

    YanıtlaSil
  18. Kucukken bitlendim. Kimseye diyemedim. Sifali bitkilereen sarimsagi dovup kafaniza yayin bekletin die okudum, yanima gelenler ne cok sarimsak yemissin die alay ettigini hatirliyorum. Ama oindan sonra bidaha bit gordugumu hatirlamiyorum. Ta ki.... Bir hafta oncesine kadar:-( ve tekrar sarimsak deneyecegim ins

    YanıtlaSil
  19. Merhaba. Bit taraklarını nerden alabilirim? İlacın içinde çıkanlar çabucak kırılıyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Pazarlarda 1 liraya satılıyor

      Sil
  20. Yardım edin arkadaşlar benim kuzenimde var hemde kaç senedir var ve 2 senede bir bizim buraya geliyorlar 1 ay 2 ay kalıyorlar aç sene önce başıma girdiler çok şükür annem ayıkladı onları ki anneme Allah sabır versin bir kaç hafta önce yine girdiler başıma ve annemi yormak istemiyorum KESİN ÇÖZÜMÜ YOKMU????

    YanıtlaSil
  21. Bende bitlendiiiimmm... Allahim daha once boyle bisey ben hic gormedim napicam korkuyorum kafamdan alsin biri sunlari karantinaya alin beniii doktoooorr napicam diyosunuz 6 aydir gecmedi yazilanlari dehsetle okudum ya bendende gecmezse napicam ben :((

    YanıtlaSil
  22. Bende bitlendim bir yıldır her yolu denesim denemediğim bir halt kalmadı gaz yagı sibek ilacı traş köpüğü bana mısın demiyorlar yapacak birsey kalmadı upuzun saçlarıma kıyacam. Gidip nir peruk alıp saçkarımı 3 e vurduracam. Yoksa bu illetin gideceği yok. Denemeyn bosuna saçlarınız uzun ve kalınsa herseyi denedim hala kasınıyorum düşünün. Kabusum oldu. Çözüm bulan yazsın saçlarıma kıymadan belki çözümü olur bana

    YanıtlaSil
  23. Saç bitinden kurtulmak için hakiki zeytinyağının içine limon kolonyasını üçte bir oranında karıştırıp sprey ile saçlara iyice sıkın ve bu karışım en az üç saat kalsın.kesin çözüm uygulayın görün

    YanıtlaSil
  24. Bu karışımı üç güne bir beş defa yapın biz kızımın illetlerinden bu şekilde kurtulduk. İnşaalah sizde kurtulursunuz

    YanıtlaSil
  25. arkadaşlar benim kızımada okuldan geldi bit şampunı bit rozetş hiç fayda etmedi temizledim geldi en sonunda biberiye çayı aldım bir cezve kaynattım sovuyunca fısfısa koydum ılındı bit taragına ip sardım onu sıkıp taradım tek tek hepsi gitti yumurtalarıda gitti şimdi hervün onu sıkıp tarıyorum hiç yok gelmiyo Allaha şükür sizde faydalanın istedim

    YanıtlaSil
  26. Kasık bitine yakalandım ne 3 ayı ne 5 ayı tam 4 yıldır benimle birlikteler. Çok şükür ki tek şansım omuzlarımdan yukarı çıkmadınhiç bi tane sakalımda gördüm onun harıcınde hıc çıkmadı sadece vucudumdalar... Erkek olduğum için bende kıllıyım bu illet yüzünden düzenli olarak 4 ayda bi düzenli olarak tüm vücud kıllarını tüy dökücü ile alıyorum 4-5 ay kadar hiçbirsey cıkmıyor sonra yın tektük çoğalmalara başlıyor.
    Şampuanlar ilaçlar denedim geçmiyo psikolojimi bozdu bu durum artık ama kurtulus yok şimdi tekrar cıkmaya basladı. Yarın gaz yagını denicem olmadı tarım ilaçlarını falan denicem resmen vücuduma savaş açtım :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir çözüm bulabildiniz mi? Bulduysanız nolur yazn. Ben de iki aydır aynı dertten muzdaribim. Denemediğim krem şampuan kalmadı. Tüm vücudumdaki tüyleri aldım, gene geçmiyor. Bir iki gün kaşıntı olmuyor sonra bir bakıyorum isiriklar yeniden başlıyor sonra yerde küçücük bitler... :( psikolojim altüst oldu.

      Sil
  27. Off off. 2016 haziranda bu illete yakalandım. Tüm kıyafetlerimi kuru temizlemeye yolladım. Kasık biti. Ayaklarım doldu traş oldum. Bi baktım gitmişler. Ama 4 ay sonra baktım yine dolmuş. Yine temizlik falan filan. Ama 3 ay önce yine çıktı. Tam kurtuldum derken bugün yüne çıktı. Bir türlü kurtulamıyorum ya ciddi anlamda ayaklarımı kesmeyi düşünüyorum resmen ya yapmadığım şey kalmadı. Lanet olsun ya psikolojim bozuldu artık kıyafetlerimi giyemiyorum. Şosyon ilaç bilmem ne etki etmiyor ya. İlla ki eri geliyorlar resmen bunlarla yaşamaya alıştım ağladım artık en son. Of yaa

    YanıtlaSil
  28. Bende orta ve lisede bitlendim kendi kendime hallettim şimdi okullar açıldı kızom getirdi 2 yaşımdaki kızım ben ve 6 yaşındaki kızım bitlendik yaptığım şu hiç yastık yorgan yıkayayım falan yok. eski tip bit tarakları yarya iki taraflı kemik olan ondan buluyoruz elimize dikiş ipi alıp sık olan kısmım dikiş dikiyormuş gibi iyice sıkılaştırıyoruz 5-6 diş 5-6 diş sonra saçımız ıslakken tarıyoruz her akşam 10 gün buyunca hem bitleri çıkartıyor hem sirkeleri sonra 2-3 günde bir bitti ama kaynağı kesmek lazım okulu aradım öğrwtmene söyledim servise söyledim sıkıntıyı çözdüler sanırım artık bitgelmiyor kızımın ensesine lavanta yağı sürüp yolluyorum okula

    YanıtlaSil