22 Eylül 2011 Perşembe

KIŞ HAZIRLIKLARI BAŞLASINNNN ...

Kırmızı Biber; Közleyip soyuyorum. Bütün olarak 3-5 adet seklinde kullanacağım miktara göre poşetlere koyuyorum
Barbunya; Temizleyip, yıkayıp kurulayıp direk dondurucuya.
Bezelye ; Temizleyip, yıkayıp kurulayıp direk dondurucuya.
Patlıcan; Közlüyorum, salata olacak şekilde kesip , suyunu süzgüde iyice süzüp poşetlere koyuyorum. Ya da istediğim şekilde kızartıp dondurucuya koyuyorum. Kışın kızartmalık hazır oluyor. Hatta , patlıcan ve biberleri küçük kesip kızartıp birlikte poşetliyorum hazır oluyor.


Bamya; Temizleyip limonlu suda az haşlıyorum. Poşetlere yada kaplara konup , üstüne yine az limon sıkıp ve domates rendesi koyuyorum hazır olsun diye.Limon yerine Limon Tuzu da kullanıyorum bazen.
Nohut; Haşlıyorum, poşetlere koyup kaldırıyorum Çoğunlukla Pilav da kullanıyorum.Arada yemeğini yapıyorum. Fakat salatalarda da kullanılıyormuş.Bende kullanacağım artık.
Taze Fasülye; Temizleyip kesiyorum ve rende domates ile yağsız tavada soteliyorum, yaklaşık 5 dk. kadar. Sonra soğutup istediğim ölçülerde kilitli poşetlere dolduruyorum.
Pişireceğim zaman soğanı doğradıktan sonra direk buzlu hali ile fasulyeleri atıyorum tencereye. Ve gerekirse yine domates. Ama ben geçen sene domatesi bolca koydum ve kışın pek ekleme gereği kalmadı.

Domates; Bolca alıyorum sezonda hatta fiyatları en düştüğü dönemde .Kabuklarını soyup Rondodan geçiriyorum. Ocağa koyup yağsız bir şekilde kaynatıyorum. Biraz toparlanınca ateşin üstünde kaynar halde iken cam kavanozlara dolduruyorum ve hemen kavanozu ters çeviriyorum. Öylece sabaha kadar bekletiyorum. Bu şekilde hiç hava almıyor. Ve taptaze kalıyor. Koku yok, içinde hiç katkı yok. Ve inanılmaz pratik oluyor. Geçen sene 18 kg. domates yaptım. Tam yaz gelene kadar kullandım. Tüm dondurucumda olan sebzelere, makarna soslarıma yetti.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder